Sunday, May 27, 2012

#ThinkBeforeTalk -.-

Ahaaiiii, Selamat Hari Ahad. Di hari yang mulia ini saya ingin menyampai kan sedikit ketidak puas hatisan saya. Ewahh :P **Now 2.53p.m

Tengah bosan gila ni, so aku pun layan lah Youtube, Facebook, Twitter, Tumblr. Then tengah syok2 tetiba terbaca "perempuan merokok tak layak dijadikan isteri". Ada pulak yang cakap "cantik ke perempuan merokok?" Ada lagi cakap, "perempuan bertudung paling layak dijadikan isteri" and bla bla bla. Soo, Ermm.. WHATTHEFISHH? Hahaha. Baca mcm nak tergelak ada, bengang pun ada. Hellooo lelaki. Macam la bagus kan kau o0o Lelaki baik untuk perempuan baik, lelaki jahat untuk perempuan jahat. Kalau perangai kau macam setan What the hell kau nak persoalkan kebaikan keburukan orang? Hina lah sangat perempuan macam tu. Satu hari kene batang hidung sendiri baru tahu langit tinggi ke rendah. Aku rasa la kan, Satu hari kau mesti tergila gila kan perempuan yang macam tu. Tuhan nak tunjuk kejap je. Okay kalau nasib baik kau dapat kawen perempuan yg baik la nanti kan, then anak kau pulak jadi macam tu. Tak pon adik kau, kakak kau, mak kau kee? dulu dulu tu. Haa mana tau kan?

Piiikirr lah kalau sesuatu kejahatan orang tu, mungkin ada sebab yang kita tak tahu. Kita pandang luaran, atas apa yang kita nampak, atas apa yang kita dengar, dan bagi pandangan. Tak adil macam tu kawan.  Perempuan tak bertudung tu tak semestinya jahat, tapi aku akui perempuan bertudung memang baik la kan. Aku yang bercakap ni pun memang tak bertudung. Soo, jangan la judge orang maacam tu je. Nanti kene batang hidung sendiri. Jangan hina sangat orang jahat tu, bukan dia mintak dilahirkan jadi jahat kan? Jangan kutuk sangat orang yang tak berapa nak baik tuu. Tuhan tu kalau nak tunjuk kejap je ;)

**Thanks Reading ;)